Începe proiectarea unui nou pod peste Dunăre


19 aprilie 2016

Lucrările de proiectare a podului peste Dunăre care să lege Muntenia de Dobrogea, în zona localităţii Brăila, vor demara în acest an. Există şi banii necesari construirii, respectiv 200 milioane euro, spune premierul Dacian Cioloş. Promisiunile pe tema construirii podului sunt însă vechi, datează însă din anul 2000, scrie Digi24.ro

Proiectul tehnic al podului peste Dunăre de la Măcin ar putea fi demarat până la finalul acestui an, a spus luni, în judeţul Tulcea, primul ministru Dacian Cioloş. El a adăugat că există o alocare bugetară de aproximativ 200 de milioane de euro în acest sens. "Am discutat şi despre oportunitatea de a lansa cât mai repede proiectul podului de la Măcin, care odată realizat ar trebui să faciliteze legătura dintre Dobrogea şi deci, implicit şi Deltă, de restul lumii şi să stimuleze atât economia, cât şi turismul", a afirmat premierul la Tulcea, după o dezbatere privind strategia Deltei Dunării.

Cioloş afirmă că până la sfârşitul anului poate fi demarat proiectul tehnic al acestui pod. "Dacă reuşim să respectăm calendarul aşa cum este acum prevăzut la Ministerul Transporturilor, până la sfârşitul anului putem da drumul la proiectul tehnic. Alocările bugetare există, studiul de fezabilitate este în curs, ştim în detaliu alocările bugetare cel puţin pentru partea de pod efectiv, pentru că în jurul podului mai sunt prevăzute şi alte tipuri de investiţii, pentru a conecta podul la diferite reţele de transport. Dar pentru podul propriu-zis există alocare bugetară de aproximativ 200 de milioane de euro, care este inclusă în această sumă de 1,1 miliarde de euro (alocată în cadrul Strategiei Deltei Dunării, până în 2020, n.r.). Deci în măsura în care vom respecta acest calendar, şi nu prea sunt motive să nu-l respectăm, eu cred că pe sfârşitul anului putem da drumul la proiectul tehnic şi de acolo încolo investiţia poate să se deruleze pentru că bugetul există", a mai spus astăzi premierul.

Promisiunile sunt însă vechi. Încă din 2000 oficialii români au menţionat existenţa unui proiect ”japonez” care prevedea construirea podului la Brăila. S-a făcut chiar un proiect de către IPTANA şi o firmă japoneză. Podul ar fi urmat să scurteze cu 150 kilometri ruta care leagă zona baltică a Europei de Marea Neagră. În 2005, fostul ministru Miron Mitrea menţiona o ofertă de construire a podului venită din partea unei firme franceze care ar fi fost mai avantajoasă decât cea a japonezilor. Subiectul a fost discutat după 2005 inclusiv cu chinezii în timpul unei vizite a preşedintelui Traian Băsescu în China.

La concurenţă, administraţia Galaţi a luat în calcul chiar realizarea unui tunel peste Dunăre la concurenţa cu podul brăilean. Mai mult nici nu se ştie prea bine unde va fi podul. Dacă până acum varianta oficială era că podul va fi construit între localităţile Smârdan din Tulcea şi Brăila, Cioloş menţionează acum localitatea Măcin. Aceasta se află tot pe malul Dunării însă este la 14 kilometri distanţă de localităţile Smârdan şi Brăila, iar pe malul opus se găseşte Insula Mare a Brăilei.

Singurii care se bucură de toate aceste neclarităţi sunt fimele de navigaţie fluvială ce oferă servicii de traversare cu bacurile. Petru ele, lipsa podului este o afacere. Tariful de trecere a Dunării practicat de acestea este de 20 lei pentru autoturism cu şofer, în condiţiile tarifele la podurile Giurgeni şi Feteşti sunt de 11 lei şi, resepctiv, 13 lei.

SURSA: Digi24.ro


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating
(111 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate





Anul I - ediţia nr. 177
Copyright © 2016 - 2017 ŞtireaPH
Actualizat la 30 august 2017
Responsive website newspaper by eng. Constantin Ianc
Statistii ŞtireaPH