Ţara cu cei mai deştepţi elevi din lume


20 octombrie 2016

Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) a publicat rezultatele unor teste care compară competenţele elevilor din diferite ţări din lume, anunţă BBC.

Testele PISA, aplicate de OECD, compară nivelul competenţelor elevilor de liceu în vârstă de 15 ani din peste 70 de ţări din lume la următoarele discipline: matematică, ştiinţe şi competenţe lingvistice.

Iar ierarhia rezultată este foarte diferită de clasamentele pe universităţi, care sunt dominate de instituţii din SUA şi din Marea Britanie (ca de exemplu Harvard, MIT, Stanford, Oxford sau Cambridge).

OECD a testat competenţele elevilor şi a descoperit că cei mai buni nu erau în SUA sau în Marea Britanie, ci în Japonia şi în Finlanda.

Iată cum arată clasamentul celor mai buni elevi din lume în ceea ce priveşte competenţele lingvistice (scris, citit etc). Topul se bazează pe rezultatele la teste, şi nu pe reputaţia instituţiilor de învăţământ:

1. Japonia
2. Finlanda
3. Olanda
4. Australia
5. Norvegia
6. Belgia
7. Noua Zeelandă
8. Anglia
9. SUA
10. Cehia

În schimb, ţări precum Italia, Spania şi Grecia au obţinut rezultate slabe.

Andreas Schleicher, director în domeniul educaţiei în OECD, a declarat că rezultatele arată că nivelul competenţelor elevilor poate varia foarte mult. Chiar dacă toţi aceşti tineri au diplome în acelaşi domeniu, există diferenţe majore în ceea ce priveşte calitatea educaţiei primite.

„Când vine vorba de competenţe lingvistice avansate, s-ar putea să fie mai bine să obţii o diplomă de liceu în Japonia, în Finlanda sau în Olanda decât una universitară în Italia, Spania sau Grecia”, a explicat specialistul.

Succesul unui sistem educaţional precum cel din Finlanda s-ar putea datora în egală măsură sistemului de învăţământ preuniversitar, precum şi universităţilor din această ţară, a arătat Ben Sowter, director al QS World University Rankings, unul dintre cele mai cunoscute clasamente universitare din lume.

Unde se clasează România?

Sowter a mai arătat că topul OECD aduce din nou în lumină o întrebare mult mai veche: ar trebui ca ţările să investească pentru a se asigura că nivelul de educaţie general ajunge la un nivel bun sau ar trebui să se axeze pe cultivarea unor instituţii de elită, cu rezultate bune la nivel mondial?

Unii experţi tind să favorizeze prima variantă, deoarece economia unei ţări ar avea mai mult de câştigat datorită unui nivel de pregătire suficient de înalt al tinerilor decât de pe urma unui sistem în care există diferenţe uriaşe între instituţiile de învăţământ.

În vreme ce clasamentele pe universităţi pot sublinia diferenţele dintre instituţii, ele nu pot fi folosite pentru a evalua cât de performant este un întreg sistem educaţional.

Rezultatele finale ale testelor OECD de anul trecut vor fi publicate la sfârşitul anului 2016.

În ceea ce priveşte performanţele României, la testele de matematică din 2012 România a obţinut 445 de puncte şi s-a clasat pe la mijlocul clasamentului, departe de vârful dominat de Shanghai (cu 613 puncte), Singapore (573), Hong Kong (561), Coreea de Sud (554), Macao (538) sau Japonia (536).


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating
(64 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate





Anul I - ediţia nr. 177
Copyright © 2016 - 2017 ŞtireaPH
Actualizat la 30 august 2017
Responsive website newspaper by eng. Constantin Ianc
Statistii ŞtireaPH