Aeroportul Arad doreşte să fuzioneze cu aeroportul din Timişoara pentru că nu reuşeşte să găsească niciun operator de zbor, care să folosească noul terminal, în care s-au investit două milioane de euro.
Potrivit Digi24, aeroportul arădean a fost deja inclus în masterplanul naţional de transport şi urmează să se realizeze un studiu de fezabilitate care să stabilească dacă este oportună fuziunea dintre cele două aeroporturi.
„Noi am propus Ministerului Transportului fuziunea cu aeroportul din Timişoara, pentru a primi bani”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, Claudia Boghievici, pentru digi24.ro.
Reprezentanţii Aeroportului Arad spun că pot lucra pe oră cu 500 de pasageri, iar în sala de plecări există scaune pentru 200 oameni. De asemenea, distanţa dintre cele două aeroporturi, prin Autostrada 1, este de aproximativ 40 de kilometri.
Blue Air a inaugurat la începutul lunii legăturile aeriene dintre Timişoara, Cluj şi Iaşi.
„În contextul dat, avem convingerea fermă că aeroportul Timişoara va înregistra un număr de pasageri ce va depăşi cifra de 1 milion. (…) Legătura aeriană cu cele trei oraşe importante din ţară, respectiv Bucureşti, Iaşi şi Cluj, oferă legături aeriene cu destinaţii din diferite ţări ale lumii, care nu pot fi accesibile direct de la Timişoara, cum ar fi: Israel, Emiratele Arabe Unite, Elveţia, Suedia, Danemarca”, a declarat directorul aeroportului Timişoara, Daniel Idolu, după inaugurarea zborurilor Blue Air care fac legătura dintre Moldova şi Ardeal.
De asemenea, începând cu 1 septembrie, pe lângă Tarom, de la Timişoara spre Bucureşti va zbura şi gigantul Ryanair.