15 lucruri pe care nu ţi le spune nimeni când te cazezi la un hotel


7 aprilie 2016

Din ciclul ”Ce bine era, dacă aflam dinainte!”, Independent Traveler a făcut un top al celor mai importante lucruri pe care ar trebui să le ştii când te cazezi la un hotel, scrie siteul TravelZoom.ro. Evident că este genul de informaţii pe care nu ţi le spune nimeni. Din motive lesne de înţeles. Despre cât de utile sunt, judecaţi singuri. Oricum la ponturile 8,9 şi 10 nu m-aş fi gândit niciodată.

1. Personalul de la recepţie ştie perfect care sunt cele mai bune camere.

Când faci check-in la un hotel, persoana din faţa ta este cea care îţi alege camera în care vei sta şi ştie dacă vei primi una bună sau nu. Indiferent ce ai văzut tu pe site când ai făcut rezervarea, doar membrii staff-ului de la hotel cunosc exact care camere sunt mari şi care sunt mici, care sunt departe de lift, prost luminate, cu privelişte bună sau nu, zgomotoase sau nu. Nimeni altcineva. În aceste condiţii, ar fi o idee foarte proastă să te porţi arogant sau urât cu personalul hotelului. Te poate costa scump.

2. Dacă ţi-ai rezervat o cameră ieftină, atunci chiar o să primeşti o cameră ieftină.

În zilele noastre, când totul se face pe Internet, persoana de la recepţie ştie unde ţi-ai rezervat camera, cât ai plătit pentru ea şi exact pentru ce facilităţi ai optat. Şi, probabil, a primit instrucţiuni despre ce trebuie să facă atunci când camerele au fost rezervate pentru tarife foarte mici (promoţii etc). Cu alte cuvinte, atunci când ai plătit 10 dolari pe noapte nu ar trebui să te aştepţi să primeşte camera cu cea mai bună privelişte din hotel.

3. Afişul ”Nu avem camere libere” s-ar putea să nu fie adevărat

Doar oamenii de la recepţie ştiu adevărul despre situaţia ocupării hotelului. Ştiu dacă cineva şi-a anulat în ultimul moment rezervarea sau dacă anumite camere nu au fost scoase la închiriere, dintr-un motiv sau altul. Un lucru important: nu toate camerele sunt scoase la închiriere pe site-urile de booking. De multe ori, dacă suni direct la hotel pentru a face o rezervare, ocolind site-urile de booking, poţi obţine o cameră pe care altfel nu a-i fi obţinut-o.

4. Personalul hotelului este uneori plătit prost

Când eşti supărat, obosit sau ai nevoie de ceva este bine să nu uiţi faptul că personalul de la hotel este, într-o anumită măsură, prost plătit. Sau oamenii sunt foarte strict supravegheaţi de manager. Dar cu toate acestea încearcă să-şi facă treaba cum trebuie. Nu vor să-ţi cauzeze probleme, să-ţi distrugă vacanţa sau, dimpotrivă, să te facă să te simţi vreun rege. Pur şi simplu sunt la muncă.

5. Nu are sens să faci reclamaţii absurde. Cărţile sunt întotdeauna de partea staff-ul hotelului 

Este adevărat, totuşi, că aceşti oameni prost plătiţi iau cele mai critice decizii în ceea ce priveşte rezervarea ta. Ia gândeşte-te la următoarea situaţie: dacă cineva plăteşte 159 de dolari pentru un produs cumpărat din magazinul tău şi apoi se întoarce cu produsul din cauza unui defect imaginar, cum l-ai trata? I-ai spune că-i returnezi banii, apoi l-ai trimite la plimbare. Probabil că personalul de la hotel nu o să te dea afară din hotel după ce-ţi dă banii înapoi, dar are alte mijloace să te pună la punct dacă faci reclamaţii absurde: pot să-ţi dea camera cea mai mică, mai zgomotoasă sau cu lumina cea mai puternică.

6. Trecutul angajaţilor din hotel nu este verificat în totalitate. Nici nu ar fi posibil

Înainte de a-ţi lăsa banii la vedere şi bijuteriile aruncate prin cameră, nu uita că nu tot personalul hotelului are background-ul verificat temeinic. Indiscutabil, cei mai mulţi dintre oamenii care lucrează în hoteluri sunt oneşti, dar trebuie să acceptăm că pe unii nu i-a controlat nimeni înainte de angajare. De ce să riscăm atunci?

7. Recomandările pe care le face administratorul hotelului nu sunt întotdeauna de încredere

Este deja o rutină pentru hoteluri să aibă propriile recomandări, atunci când clientul vrea informaţii despre baruri, restaurante, mijloace de transport etc. Hotelurile au însă anumite dealuri cu restaurante locale, sau poate chiar proprietarul hotelului are propriul restaurant sau bar. Mai există posibilitatea ca angajaţii să fie instruiţi să nu îndrume clienţii spre alte restaurante sau baruri din afara resortului sau, dimpotrivă, administratorul primeşte un comision dacă recomandă anumite localuri. Cel mai bine ar fi să-ţi cauţi singur pe Internet sau la faţa locului. Poţi găsi informaţii de încredere şi nu merită să pui bază doar pe recomandările administratorului de la hotel.

8. Camera ta poate fi curată, dar asta nu înseamnă că toate lucrurile au fost curăţate

Trebui să ştii că femeile care fac curat au de curăţat între 10 şi 30 de camere pe zi şi trebuie să se mişte repede între ora de check-out şi cea de chek-in. Cu alte cuvinte, au la dispoziţie cam 15-20 de minute pentru a curăţa fiecare cameră. Asta înseamnă că se vor schimba aşternuturile, vor înlocui ce s-a folosit peste noapte (paharele, prosoapele şi ceştile de cafea) vor verifica minibarul şi gata. Gândeşte-te la propriul dormitor: câte lucruri poţi să faci în 15 minute? Aşa este de curată camera ta.

9. Multe lucruri din camera ta nu sunt curăţate niciodată (sau aproape niciodată)

În această categorie intră coffee maker-ul, mânerele de la dulap, telecomanda de la televizor şi altele. Dacă eşti germofob ar trebui să fii atent la toate lucrurile din cameră, în afară de aşternuturile patului.

10. Acest lucru e valabil în special pentru cuvertura de pat

Hotelurile schimbă cuverturile de la pat foarte rar, cu toate că se petrec o mulţime de lucruri pe acestea. Toate ponturile despre hoteluri avertizează acest lucru: nu te întinde direct pe cuvertură.

11. S-ar putea ca în camera ta să se fi întâmplat lucruri nebuneşti

Un lucru comun în industria hotelieră este acela că nimeni nu vorbeşte despre ce s-a întâmplat într-o cameră de hotel. Nu vei afla niciodată de la recepţie sau de la cameristă dacă în camera ta s-au petrecut aventuri scandaloase, arestări, petreceri cu droguri, decese sau chiar crime.

12. Personalului chiar nu-i pasă dacă vei face un bad review pe site-uri

Ameninţarea personalului cu o recenzie proastă pe TripAdvisor sau pe social media nu este chiar atât de înfricoşătoare cum ne place să credem. Au mai fost clienţi nemulţumiţi şi vor mai fi. Dacă aveţi o problemă specifică sau credeţi că meritaţi o compensaţie adresaţi-vă direct managerului de hotel. Dacă sunteţi în continuare nemulţumit puteţi să faceţi o recenzie proastă pe un site. Dar asta nu înseamnă că dacă ameninţaţi angajaţii hotelului cu asta veţi fi trataţi regeşte.

13. Dacă faci check-in prea devreme sau prea târziu s-ar putea să ai de pierdut

Dacă ajungi la hotel în afara orelor de check-in normale s-ar putea să primeşti ceea ce hotelul are disponibil în acel moment. Şi s-ar putea să nu fie cea mai bună cameră…

14. ...pe de altă parte ar putea să însemne că primeşti cea mai bună cameră.

Unii experţi recomandă însă să încerci. În mod normal, dacă ajungi dimineaţa la hotel, înainte ca toate camerele să fie pregătite sau seara, în noapte, când cea mai mare parte sunt ocupate, ceea ce a rămas poate fi o cameră mai bună decât cea pe care ai plătit-o. Astfel de camere mai bune sunt lăsate intenţionat până în ultimele minute.

Recent, după o călătorie cu familia, din cauza unei întârzieri mari a zborului, am ajuns la hotel după ora 11. Am primit un apartament deşi plătisem pentru o cameră standard (era, de fapt, un apartament pentru călători cu dizabilităţi) aşa că am avut mult extra-spaţiu. Pentru a da aceste camere speciale, hotelul are nevoie să fie sold-out sau foarte aproape de a fi deci, iată, ce noroc pe capul unor călători întârziaţi!

15.  Ceilalţi călători ştiu şi ei toate aceste lucruri şi ar trebui să avem grijă unii de alţii.

Dacă oaspeţii hotelurilor ar începe să acorde mai multă atenţie modului în care se comportă în hoteluri, lucrurile ar fi mai bine pentru noi toţi. De exemplu, dacă citeşti acest articol, atunci încearcă să păstrezi cât mai curată camera de hotel, iar e,u care stau noaptea următoare acolo, voi face acelaşi lucru- cu toţii vom avea mai puţine lucruri de care să ne facem griji.

SURSA: TravelZoom.ro


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating  rating  rating  rating  rating
(1176 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate





Anul I - ediţia nr. 177
Copyright © 2016 - 2017 ŞtireaPH
Actualizat la 30 august 2017
Responsive website newspaper by eng. Constantin Ianc
Statistii ŞtireaPH